Online marketing voor reisorganisaties

Als reisorganisatie is het een harde strijd om naam te krijgen voor je bedrijf. De concurrentie van online reisorganisaties is enorm groot. Dit komt mede doordat het maken van een website geheel vrij is, en veel mensen die reizen van hun hobby hun werk proberen te maken. Wil jij er met je reisorganisatie uitspringen en professioneel overkomen? Dan hebben wij hier enkele handige tips voor jou die te maken hebben met smart online marketing.

Tips voor je online website

  1. Vindbaarheid op het internet

Een van de belangrijkste stappen bij het lanceren van een nieuwe smart online websiteis dat deze uiteraard wel te vinden moet zijn door de potentiële klanten. Heel veel amateurwebsitebouwers hebben wel begrepen dat er zogenaamde sleutelwoorden zoals bijvoorbeeld “Egypte” en “duiken”, in hun omschrijving gegeven dienen te worden, maar veel verder gaat hun kennis niet en daardoor verdwijnt de misschien prachtige reisaanbieding ongezien in het grote Google gat. Daarom is het belangrijk in te spelen op wat goed ligt bij de verschillende zoekmachines “het optimaliseren van de SEO” heet dat, oftewel smart internetmarketing. Wat je dient te doen, is niet alleen woorden te gebruiken maar ook gebruik maken van zogenaamde longtail zoekwoorden zoals bijvoorbeeld “all-inclusive duikvakantie in Egypte”.

  1. Het inbouwen van relevante links

Zoekmachines letten ook op hoeveel links er op je website ingebouwd zijn. Maak gebruik van deze slimme internetmarketing truc! Websites met weinig links of met niet-relevante links zakken enorm in de zoekresultaten.

  1. Pas het SEO-model zorgvuldig toe!

Heel veel mensen onderschatten de toegevoegde waarde van het standaard SEO model. Dit model is gebaseerd op vier verschillende onderdelen.

  • Populariteit
  • SEO
  • Content
  • Techniek

Veel organisaties die online gaan vergeten een van de onderdelen toe te passen. Hierdoor kan het succes van de SEO negatief beïnvloed worden. Wanneer je wilt dat jouw bedrijf online een succes wordt, dien je je te houden aan de toverformule.

Tips voor je klantencontact:

Wanneer je er alles aan hebt gedaan om je website vindbaar te maken voor je potentiële klanten, dien je uiteraard niet te vergeten dat het nu pas begint! Om van de website surfende bezoeker een klant te maken zijn de volgende stappen uiterst belangrijk.

  1. Duidelijkheid van wat je aanbiedt.

Zeker bij de online reisorganisaties kan er nogal wat verwarring bij de klanten bestaan over wat nou precies aangeboden wordt: een all inclusive holiday in een 5 sterrenhotel inclusief vlucht is natuurlijk iets heel anders dan ergens een vakantiehuisje huren. Wees duidelijk in wat je aanbiedt en wees eerlijk voor jezelf over wat haalbaar is. Het is onzin vakantiereizen aan te bieden inclusief vliegreis wanneer het haast onmogelijk is een ticket te boeken. Ook dient er gedacht te worden aan risicoverzekeringen. Zorg dat alles tot in de kleinste puntjes klopt.

  1. Personalisatie van je diensten.

Iedere ondernemer zal beamen dat een persoonlijke benadering naar klanten de meest succesvolle is. Toch lijkt hier in praktijk nog weinig van te komen, wat zeer opmerkelijk is. Inmiddels is er steeds meer software op de markt, waarmee je je online kanalen kunt personaliseren. Deze software zal je helpen bij het opslaan van klantgegevens, bijhouden van correspondentie en contactverslagen en bijvoorbeeld ook de zoekopdrachten van je klanten bijhouden zodat je in een oogopslag kunt zien waar de interesse van de klant ligt. Smart online marketing begint met een goede voorbereiding!